השאר פרטים ויועץ מקצועי
ייצור איתך קשר
טיקטוק
טיקטוק החלה את דרכה כחברה סינית בשם “בייטדאנס” אשר בשנת 2016 השיקה אפליקציה המיועדת לשיתוף קבצי וידאו וסאונד. לאחר כשנה אחת בלבד עלתה ערכה של האפליקציה בעשרות מונים, מה שגרם למייסד להחליט על שינוי שמה לטיקטוק, שם שיוכל להפוך את המותג לקליט יותר בשפות זרות מחוץ לסין.
ואכן, שנה לאחר מכן, טיקטוק צמחה וזכתה לפופולריות רבה בעיקר בשל העובדה שמדובר באפליקציה ססגונית ומיוחדת אשר קלה לתפעול ועונה לצרכיהם של דור הצעיר, אשר נולדו משנת 2000 ואילך המכונים דור הZ.
האפליקציה מכילה “פיצ’רים” רבים המעניקים לגולשים דרך קלה ופשוטה לערוך את הסרטונים באין ספור אפשרויות שונות ומגוונת, מה שמאפשר למשתמש להפיק סרטונים סופר יצרתיים ויוצאי דופן על פי דמיונם הפרוע. ישנה אפשרות לערוך סרטונים במגוון רחב של וריאציות; להוסיף פילטרים, לערוך מוסיקה (מתוך מאגר קיים או מחוץ ליישומון), או לשתף סרטונים של משתמשים אחרים כאשר הסרטונים שלהם מופיעים זה לצד זה כשיש חוצץ בין שני הסרטונים.
נכון להיום (2021) קהל היעד של טיקטוק הוא צעיר ברובו. 25% מהמשתמשים באפליקציה בארה”ב הם מתחת לגיל 18. רוב המשתמשים באפליקציה ברחבי העולם כולו הם צעירים, מתחת לגיל 40.
בדומה לפייסבוק, גם בטיקטוק הפרסום לרוב מורכב משילוב של פרסום אורגני ופרסום ממומן. המקבילה של הפיד בפייסבוק ואינסטגרם נקרא “פור יו” (FOR YOU), הוא למעשה האזור שבו מופיעים הסרטונים שהאלגוריתם של טיקטוק בוחר להציג לכם בהתאם למשתנים רבים אשר רובם תלויים באופי הצפיה שלכם באפליקציה, סוג המשתמשים אשר את עוקבים אחריהם, ואף הרגלי הגלישה שלכם מחוץ לאפליקציה.
בדומה לפייסבוק, גם בטיקטוק ישנה אפשרות לפתוח פרופיל עסקי, המכיל בתוכו פרטים בסיסיים אודות העסק. בנוסף קיימת אפשרות להוסיף לינק לאתר או לדף הנחיתה של העסק באזור הצפיה בפרופיל העסקי.
הצלחה בשיטת הפרסום האורגני מורכבת, ובעיקר תלויה ברמת היצירתיות של המפרסם. סוג ואופי התכנים באפליקציה משתנה תדיר בדומה להרגלי הגלישה של בני נוער המעבירים את מירב זמנם אל מול האפליקציה, ולכן חשוב מאוד להיות מעודכן בהלך הרוח הטיקטוקי ולהתאים את התכנים בהתאם לאופיו העכשוי. בכל מה שנוגע לפרסום אורגני, על מנת לשפר הסיכויים שהסרטונים יגיעו לפוריו של משתמשים אחרים שעשוים להוות קהל יעד פוטנציאלי למוצר או לשירות שהעסקים מספקים, מומלץ להשתמש בהשטגים מתאימים.
אופן הפרסום המומן בטיקטוק פועל באמצעות המערכת הנקראת טיקטוק אדס, אשר דומה באופן ניכר למערכת הפרסום של פייסבוק. ניתן לפלח את הקהלים בהתאם להגדרות מדויקת המבוססות על מאפיינים דמוגרפים, טריטוריאלים ותחומי עניין.
ישנם כמה סוגים שונים של קמפיינים בטיקטוק:
קמפיין המרות (conversations), בו מוצגות מודעות המובילות את הצופים לאתר או לדף הנחיתה במטרה שיבצעו איזושהי פעולת רכישה. המערכת החכמה של טיקטוק יודעת להפנות את המודעות לקהל אשר הסבירות שילחץ על מודעה שמפנה אותו לדף נחיתה חיצוני היא גבוהה יותר.
קמפיין תנועה לאתר (traffic) – כשמו, כך הוא. קמפיין הפונה בעיקר למשתמשים שהסיכוי שיבצעו את הפעולה הזו בסבירות גבוהה יותר. הוא למעשה מתאים לעסקים שמטרתם היא להוביל לקוחות לאתר המיועד, ולאו דווקא במטרה לבצע רכישה.
קמפיין חשיפה (reach )- הקמפיין הזה מיועד להעלות את המודעות למותג בקרב קהל היעד שאליו מופנות המודעות, באמצעות חשיפה מוגברת למודעה. המהות של הקמפיין הזה היא להגדיל כמה שיותר את כמות החשיפות למודעה, ולאו דווקא להפנות אותן למשתמשים שיבצעו פעולה אקטיבית כלשהי.
קמפיין אפליקציות ( app installs) – הקמפיין הזה מיועד לעסקים המעוניינים לפרסם את האפליקציה שלהם במרחב הטיקטוקי כאשר מטרתן העיקרית הינה להגדיל את מס’ הרכישות בחנויות האפליקציה של גוגל ואפל.
קמפיין צפיה בסרטון (video views) – קמפיין המיועד להפנות את המודעות לקהל יעד שהסבירות שיצפה בסרטון גבוהה יותר. האלגוריתם של טיקטוק מכיר את הרגלי הגלישה של המשתמשים ולכן יודע לכוון את המודעות לקהל מן הסוג הזה.
קמפיין לידים( lead generation ) – קמפיין שקיים כבר זמן רב בפייסבוק, המאפשר למפרסם ליצור טופס נחיתה מוטמע בתוך המערכת עצמה, ובכך מאפשר ללקוח להשאיר פרטים ישירות בטופס מבלי לצאת מהאפליקציה. המערכת יודעת להפנות את המודעות למשתמשים המתאימים לאופי הקמפיין אשר לרוב מעדיפים להישאר באפליקציה עצמה בזמן שהם מעצביעים פעולה אקטיבית, זאת בניגוד לקמפיין המרות שמפנה לדף נחיתה חיצוני.
מה שמייחד את מערכת הפרסום הממומן של טיקטוק זוהי העובדה שניתן לערוך את הסרטונים שבהם משתמשים להצגת מודעות פרסומיות בתוך המערכת עצמה. טיקטוק מציעה שימוש במערכת מבוססת בינה מלאכותית המסוגלת להוסיף לסרטונים אלמנטים עיצובים מיוחדים, להחליף סאונד בהתאם לאופי הסרטון ואפשרות עריכה כמעט אינסופיות המותאמת לתוכן הסרטון בהתאם לחוות דעתה של המערכת עצמה.