השאר פרטים ויועץ מקצועי
ייצור איתך קשר

מהו מיתוג חברות ולמה הוא חשוב לעסק שלך?

לפי ויקיפדיה, מִיתּוּג היא שיטה לשינוי זרימת זרם חשמלי במעגל חשמלי באמצעות מתגים חשמליים.

אבל לא על המיתוג הזה אנחנו מדברים, אלא על מיתוג (branding), מיתוג עסקי מוגדר כתחום שלקוח ממדעי הכלכלה והפסיכולוגיה, והוא למעשה מגדיר את ההשפעה על תפיסותיהם של מוצרים, שירותים או ארגונים בקרב קהלי היעד שלהם. תפקידו של תהליך המיתוג הנו ליצור ציפיה בקרב קהלי היעד, ציפיה לאותם מכלול ערכים אותם הקהל כמהה לקבל, ובאמצעות המותג אנחנו בעצם עונים על ציפיות אלה.

המיתוג מהווה חלק מרכזי אם לא עיקרי בתהליך שיווקי של חברה. בסופו של דבר כל אחד מאתנו היה רוצה שמוצריו ו/או שירותיו יהיו ברירת המחדל המיידית של הקונה הפוטנציאלי, ושיזוהו בקלות ובבהירות על ידי הקהל. ששם המותג שלו, צורתו, צבעיו, מסריו ולעיתים אף ריחו, יהיו מוטמעים כה עמוק בתודעת הקונה הפוטנציאלי, שתמיד כאשר יעלה מצדו צורך בשירות/מוצר אנו נופיע בתודעתו. פעילות המיתוג כנדבך מרכזי מפעילות השיווק של חברה תמיד יושתת על האסטרטגיה השיווקית ויותאם לה. מטרתו המרכזית של המיתוג הנה להיטמע בתודעת קהלי היעד שלנו עם מסרים ותפיסות שיגרמו לו לבחור בנו: אמינים, נאמנים, שותפים, מקצוענים, דייקנים, שירותים, גמישים, קשובים, מסורים, יציבים וכו’

 

יתרה על כן למיתוג תפקיד מרכזי בבניית מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוח באופן כזה שנוצרת הזדהות הבאה לידי ביטוי בנאמנות ארוכת טווח למותג. נאמנות הלקוח לאורך זמן צריכה להוות עבור כל עסק יעד מרכזי בתהליכי השיווק שלו, תוך שהוא מנגיש לקהל את ערכיו, את אמונותיו ומטמיע בתודעתו שהוא הפתרון לכאביו ולאתגריו.

עסקים רבים טועים בהנחת היסוד שלהם לגבי מהו מיתוג עסקים ועד כמה ליווי של חברת מיתוג מקצועית תורמת לעסק. רבים נוטים לחשוב שיצירה של לוגו, סלוגן, או בניית אתר אינטרנט יוצרים למעשה את המותג – וזו, טעות.

 

כחברת מיתוג מובילה בתחומה, בבירנו אנו מאמינים בעבודה יסודית, מקצועית ומעמיקה – נדרש לבצע מחקר עומק על מנת לזהות את הבעיות, האתגרים, הכאבים והצרכים של הלקוחות האידיאלים, לזקק ולהבין באמת ובאופן חד משמעי עם מה הם מתמודדים תוך הבנה אבסולוטית של הסביבה העסקית בה הם פועלים, על המוצרים/שירותים שלהם, המתחרים, הטריטוריות, אמצעי ההפצה, כלי השיווק שלהם ועוד, וכל זה הרבה לפני שיוצרים סלוגן, לוגו ומרכיבי מותג נוספים. חשוב לזכור שלסלוגן תפקיד חשוב בהדגשת הערך או הערכים העקריים שהעסק מציע לקהליו, והמידע צריך לעבור באופן הפונה ישירות לרגש בכל פעולת שיווק ומכירה ובכל מקום בו המותג שלנו נחשף. הלוגו עצמו יהפוך להיות הזהות הגלויה, ולמעשה לתדמית ולפנים של החברה, ולכן יש להשקיע חשיבה ועבודה משמעותית בגיבוש לוגו שיתחבר באופן אסוציאטיבי למותג וירגיש ׳לנו׳ וללקוח הרמוני. ללוגו רצוי לחבר ׳סיפור׳, שיסביר את משמעותו ואיך הוא באמת מייצג את מכלול האמוציות, התחושות, המחשבות, התכונות והערכים שהמותג מייצג.

הלוגו והסלוגן מוכרחים להצרב בתודעתו של הלקוח, ולא רק במובן שיהיה להם קל להזכר בהם, אלא במובן שהם ידברו לרגש של הלקוחות כאשר הם מתכוונים לרכוש את המוצר או השירות של החברה.

ישנן לא מעט מקרים שבהם חברות עושות טעויות כאשר הן מתמקדות במיתוג לחברה עוד לפני שנעשה מחקר עומק לגבי סוג הלקוחות האידיאלים, צרכיהם ומציאת פתרון לבעיותיהם.