המומחים טוענים שבערך לפני 60 שנה התחולל המפנה הדרמטי שיוביל לימים למציאות בה אנו חיים כיום. אז, לפני כמה עשרות שנים החל תהליך שבמהלכו תהפוך המילה ״תחרות״, למושג שאינו רק מתחום הספורט. למה ואיך זה קרה? ולמעט הסטוריה. עוד משחר ההסטוריה נהגו בעיקר בעלי ממון, לרכוש מוצרים שונים שנחשבו מבחינתם יוקרתיים ו/או איכותיים במיוחד מצורף מסויים, אמן מסויים או חרש ברזל מסויים. התפנית המשמעותית החלה במאה ה 19 בעת שתהליך היצור התעשייתי התפתח במהרה. עד אותו שלב נהגו רוב משקי הבית בשיטת הכלכלה האוטוקרטית, שמשמעותה ייצור כלל הצרכים הבסיסיים הדרושים למחייתם, באופן עצמאי. ממזון, דרך ביגוד ועד למחסה לראשם. עם תחילת ההתפתחות התעשיתית החלו אותם משקי בית לסחור במרכולתם דבר שיצר צורך לבדל את המוצרים לצורך אבחנה. תהליך זה קיבל דחיפה משמעותית נוספת כאשר הלכה והתפתחה התעשייה ועמה הייצור ההמוני. או אז באופן טבעי נוצר הצורך בבידול והבחנה בין מוצרי החברות השונות. בתחילה יצרו סמל שייצג וסימל את מקורו המוצר דבר שלימים התפתח לאריזות ממותגות וכפי שמקובל לומר כיום בראייה לאחור, ומאז הכל הסטוריה.
אז למה בעצם אנחנו באמת צריכים מיתוג.
ובכדי לנער את שכבות היוהרה, ההתנשאות ואינספור מומחים שישמחו להלל ושבח להדר ולנפח את הנושא עד לגבולות האינסוף אומר זאת בקצרה ובצורה מאוד ברורה וחד משמעית ואחלק זאת לשתי תקופות זמן.
המיתוג בשנותיו הראשונות נועד למטרה אחת בלבד. ליצור אבחנה ברורה בין מגוון המוצרים המתחרים. לאור התגברות התחרות נוסף נדבך נוסף, לבלוט ולייצר הנעה לפעולה.
הנעה לפעולה טומנת בחובה את המשמעות האמיתי של תהליך מיתוג ובניית מותג בר זמננו, לגרום ללקוח להעדיף מוצר אחד על משנהו.
ככל הנראה לא קיים כיום עסק או שירות, שאינו מתמודד עם תחרות ועם האתגר כיצד להתגבר עליה וכיצד למכור יותר ולהוביל.
לפיכך, מיתוג באשר הוא, הנו צורך קיומי לכל עסק או ארגון המתמודד עם תחרות, בדיוק כמו שיווק, מכירות, פיתוח, הנדסה, אבטחת איכות, לוגיסטיקה וכיוב׳