השאר פרטים ויועץ מקצועי
ייצור איתך קשר

גוגל אדס

גוגל הנה חברת טכנולוגיה גלובלית שבדרך כלל מציעה שירותים או מוצרים מבוססי אינטרנט בחינם, כשהמוצלח ביותר הנו מנוע החיפוש המוכר והידוע שלה. החברה החלה דרכה כפרויקט מחקר של לארי פייג’ וסרגיי ברין, שני סטודנטים בפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד, תוך שימוש במילות מפתח “דירוג עמודים” ו”קישורים נכנסים”. הפרויקט נקרא במקור “BackRub”, אף על פי שבסופו של דבר שונה שם הפרויקט לגוגל ב-1997, מונח שנגזר מהמילה googolplex שנכתבה על הציוד שסיפק חישובים מתמטיים לדירוג עמודים וניתוח קישורים.

כאמור המוצר המוצלח והמפורסם ביותר של החברה הוא מנוע החיפוש שלהם Google Search, המציע למשתמשים תוצאות חיפוש מותאמות אישית על סמך היסטוריית הגלישה שלהם באינטרנט.במרוצת השנים גוגל צמחה, רקמה עור וגידים וגדלה להיות מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, אשר נמצא בשימוש על ידי יותר מ-90% מכל חיפושים ברשת האינטרנט. למוצר יש כ-2 מיליארד משתמשים חודשיים פעילים. זהו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט ואתר האינטרנט הגדול בעולם כאשר מדי יום הוא זוכה למאות מיליוני מבקרים השולחים אליו כ־3 מיליארדי בקשות ביום למציאת תוכן באתרי אינטרנט. גוגל הינו מנוע חיפוש המאפשר לגולשים למצוא אתרים המספקים להם את התוצאה “הטובה ביותר” עבור החיפוש שלהם. מנוע החיפוש הוא למעשה מה שמקובל לכנות רשת החיפוש, והתוצאות המוצגות עבור כל שאילתה של הגולש מורכבות מתוצאות אורגניות שהן למעשה מה שהאלגוריתם של גוגל מצא כתוצאות הטובות ביותר עבור הגולש.

בנוסף למנוע החיפוש האימתני, גוגל הנה יצרנית של שירותים פופולריים אחרים כמו Gmail, YouTube, Google Maps ו-Google Earth.

שירות הפרסום של גוגל נקרא גוגל אדס (המכונה גם גוגל אדוורדס), זהו שירות חיפוש בתשלום עבור מפרסמים המעוניינים להציג מודעות ברשת האינטרנט שרובה ככולה מורכבת מאתרים ששייכים או מקושרים לגוגל, לרבות רשת החיפוש של גוגל.

גוגל אדס נחשב כאחד מכליי השיווק והפרסום היעילים והאיכותיים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. באמצעות פרסום בגוגל ניתן להגיע ללקוחות המחפשים את העסק שלכם ממש כאן ועכשיו. או ליתר דיוק הם יוכלו להגיע אליכם. משום כך, העובדה שמודעת הפרסום, המכוונת את הגולש לדף הנחיתה המיועד, תוצג בעמוד הראשון של רשת החיפוש של גוגל היא קריטית עבור מפרסמים רבים.

ישנה בדיחה רווחת בקרב אנשי קידום אתרים, שטוענים שהמקום הכי בטוח להחביא גופה הנו בדף תוצאות החיפוש השני של גוגל… (-:

 

בנוסף גוגל אדס הנו שירות הפרסום העיקרי של גוגל והמקור העיקרי של הכנסותיה.

גוגל אדס מציע לעסקים מגוון רחב של פעולות שיווק ופרסום המתאפשרות באמצעות מודלים שונים ומגוונים העומדים לרשותה. אסטרטגיה זו חסכונית ויעילה עבור מפרסמים, במיוחד אם הם מחפשים להגביר את המודעות למותג או להוביל לתנועה באתר שלהם.

מפרסמים יכולים ליצור מודעות על ידי שימוש במודעות מבוססות טקסט, מודעות מבוססות תמונה, מודעות וידאו ברשת הסרטונים הפופולרית יוטיוב, אפליקציות אינטראקטיביות, מודעות קניות ועוד פורמטים רבים נוספים.

ישנם כמה מודלים עיקריים לפרסום בגוגל אדס:

  1. רשת החיפוש – המודעות יוצגו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל. הכלי הקונבנציונלי ביותר הוא פרסום במנוע החיפוש המתבצע על ידי יצירה של מודעות פרסום אשר מופיעות במנוע החיפוש. הפלטפורמה מאפשרת להגדיר סוגים שונים של מודעות, ולכן היא מהווה סוג של פרסום המסתמך על המודל העסקי של תשלום לפי קליק, מה שנקרא בשפה המקצועית pay per click) ppc. המשמעות היא שהמפרסם משלם עבור פרסום רק כאשר הלקוח לוחץ על הלינק שמופיע במודעה לאחר שהוא רואה אותה בתוצאות החיפוש של גוגל. האלגוריתם של גוגל מחליט אילו מודעות רלוונטיות לשאילתה של המשתמש ומציג אותן תחילה.
  2. רשת המדיה – קמפיין ברשת המדיה מכונה GDN, ראשי תיבות Google Display Network – היא רשת מדיה גלובלית שמייצרת יותר ממיליארד דולר ממכירות בשנה. הדרך הזו מאפשרת להציג את המודעות באמצעות תמונה או באנר באתרים המקושרים לכלי הפרסום של גוגל, כאשר בארץ לרוב מדובר באתרים מגה-פופולריים ומוכרים כמו “מאקו”, “YNET” ו-“וואלה”. במודל הזה לרוב העלות לקליק יותר נמוכה בהשוואה לשיטת הפרסום המוכרת יותר ברשת החיפוש של גוגל, מאחר והמודעות מופיעות למשתמשים אשר לא מחפשים את המוצרים או השירותים של העסק באופן אקטיבי, בניגוד לרשת החיפוש. לרוב מפרסמים משתמשים במודל בזה בשיטת שיווק הנקראת “רימקרטינג” – שיטה המאפשרת להציג לגולשים שכבר נחשפו לקמפיין שנעשה בעבר. (במקרה של גוגל מודעות ויזואליות)
  3. קמפיין שופינג – קמפיין שופינג (קניות) מפנה לקוחות לאזור הממוקם מתחת לשורת החיפוש, מודעות בגוגל שופינג הינן מגוונת הרבה יותר ממודעות אשר מופיעות בשורת החיפוש הרגילה – הן מכילות תמונות, מחירים, פרטי מפרסם ותיאור של המוצר.
  4. קמפיין וידאו – קמפיין המופיע ברשת היוטיוב הכולל בתוכו סרטון וידאו שיווקי לעסק שלכם. סרטוני הפרסומת שמתנגנים בין לבין סרטוני היוטיוב שאתם צופים בהם. זהו קמפיין שלרוב משתמשים בו על מנת לפנות לגולשים שכבר עשו איזושהי פעולה באתר שלכם בעבר.
  5. קמפיין לאפליקציה – מדובר למעשה בקמפיינים שמציג מודעות אשר יופיעו ברשת החיפוש של גוגל. המודעות שלכם יוכלו להופיע, בדומה לקמפיין GDN, במוצרים שונים של Google הכוללים את רשת חיפוש Google, ‏Google Play,‏ YouTube, רשת המדיה של Google ועוד. לחיצה על מודעה המשויכת לקמפיין לקידום אפליקציה תוביל את הגולש לחנות האפליקציות של גוגל ( אנדרואיד) או לחנות השייכת לחברת אפל ( ISO).
    מחקרים כבר הוכיחו שאין דרך יעילה יותר לקדם אפליקציות ברשת האינטרנט פרט לקידום באמצעות הקמפיין הזה.

צוות המומחים של בירנו ילווה אתכם במשך כל תהליך בניית הקמפיין, באמצעות ביצוע מדויק של מחקר מילות מפתח, אפיון המודעות והמסר השיווקי, בחירת אזור התנגשתן ברשת וזאת בהתאם לסביבה העסקית בה החברה פועלת.