מחשבת תחילה ושינוי כיוון
ההתחלה הייתה כל כך שונה; הלוגו הראשון לא היה פשוט וידידותי כמו שאנו מכירים היום. במקום זאת, הוא כלל ציור מפואר של אייזיק ניוטון יושב תחת עץ תפוחים. מהר מאוד התברר למייסדי אפל שהוא רחוק מלהיות הבחירה המתאימה לחברה שמטרתה היא להביא לשוק מוצרים חדשניים, פורצי דרך והכי חשוב, אסטטיים וקלים להבנה. סטיב ג'ובס, אחד המייסדים, הבין שהעיצוב המסורבל עתיד להתחלף בסמל פשוט ונקי יותר.
עיצוב לוגו אפל האייקוני
רוב ג'אנוף, המעצב שנבחר למשימה, הביא לידי ביטוי את הפשטות המבוקשת באמצעות הלוגו המוכר של התפוח הנגוס. ג'אנוף חשב על המון רעיונות וסקצ'ים, עד שלבסוף הגיע ללוגו המפורסם, שהוא לא רק נקי, אסטטי ופשוט אלא גם הביא איתו משמעויות עמוקות והתייחסויות לתרבויות פופולריות ולהיסטוריה.
המשמעות מאחורי התפוח
המשמעות העמוקה של הלוגו של אפל מתקשרת לא רק לסיפורי התפוח המקראי ולאייזיק ניוטון, אלא גם לאלן טיורינג, מדען ומתמטיקאי אמריקאי פורץ דרך שסיפור חייו הטרגי עמוקות קשור לתפוח שאכל והוביל למותו. הקישור הזה מוסיף עוד שכבה של עומק למשמעות הלוגו, מה שהופך אותו לא רק לסמל של חברה, אלא לסיפור שלם בפני עצמו, העוסק בחדשנות, בירידה לתהומות הידע ובמחיר שלפעמים צריך לשלם על כך.
צבעוניות ובחירה אסטטית
הצבעוניות המקורית של הלוגו, שהייתה כה נועזת ושונה, סיפרה גם היא סיפור בפני עצמה, על הרצון להתבלט, לשבור מוסכמות ולחתור תמיד קדימה. זו הייתה גם מחווה מתוחכמת נגד התדמית הקונסרבטיבית של יריבותיה, ובכך היא הביעה את רוח החדשנות והשוברת גבולות של אפל.
בסופו של דבר, הלוגו של אפל הוא הרבה יותר מסמל חברה; הוא מספר סיפור של התמודדות עם גבולות הידע, של פריצת דרך וחדשנות, ושל התעקשות לעשות דברים בצורה שונה. הוא מלמד אותנו על החשיבות שבשאיפה לגדולה, על כוחה של חדשנות ועל האומץ להיות שונים.
בירנו מיתוג, שיווק ופרסום
אם אתם מחפשים להעניק למותג שלכם סמל שידבר ללב ולנשמה של הלקוחות שלכם, פנו אלינו. בבירנו, אנו מבינים את הכוח שעומד מאחורי לוגו חזק ומשמעותי היטב, ואנו כאן כדי לעזור לכם לספר את סיפור המותג שלכם בדרך הטובה ביותר. צרו קשר עוד היום, ובואו נספר ביחד את הסיפור של המותג שלכם!