מהו דמותג?!

רוצה לוודא ששם המותג שלך ייזכר ? זהו בדיוק תפקידו של ׳דמותג׳.
איש הצמיגים של מישלין, רונלד מקדולנד, התוכי של בזק, היונים של הביטוח הישיר, העז של פז, התינוק של במבה, החתלתול השמנמנן של קרלו, הפנתר של צ׳יטוס, הג׳ירף של רשת טוייס אר אס, אלו רק מתי מעט מן הדמויות הממותגות שאנו פוגשים מדי יום ביומו.

בני אדם הנם יצורים ויזואליים המונעים ממראה עיניים. האנשת עצמים והקניית מאפיינים אנושיים להם מאפשרת חיבור ריגשי והזדהות בין החברה/המותג לצרכן, לדוגמא הפרה של שוקולד עלית.

אך בל נטעה, הדמותג אינו נושא המסר היחיד ועליו יקום ויפול דבר. הדמותג מהווה רק אספקט אחד ביצירת הדמות המושלמת. דמויות המותג אינן רק ניתנות לזיהוי בקלות רבה, אלא גם משויכות בצורה ברורה עם החברה אותה הן מייצגות, ערכיה, מסריה ואישיותה.

קחו לדוגמה את ‘רונלד מקדולנד’, הליצן ודמות המותג (של חברת מקדונלדס העולמית) הינו חברותי, צבעוני ומשעשע, כיאה לערכי המותג אותו הוא מייצג. אך באותה מידה, רונלד מקדולנד יכל בקלות היה להיות חוואי נכון? אחרי הכל, חוואי=פרות=המבורגר. אך חוואים אינם עליזים וצבעוניים, שלא כמו ליצנים, שקולעים בדיוק לקהל היעד של המותג, ילדים.

מפרסקפטיבה שיווקית, דמותג יכול להיות קלף האס האולטימטיבי, כאשר הוא מפריד את המותג שלך מאלו הדומים לו בשוק, ומעניק לו גוון יחודיי ומבודל בנוף.

ככל הנראה, האספקט החשוב ביותר ביצירת דמותג הינו היכולת שלו לייצג היטב את ערכי החברה. קחו למשל את גורי הלברדור של המוצר ‘לילי’ של חברת קימברלי. הגורים המתוקים הופיעו בכל פרסומת בטלויזיה, בעיתון ואף הוטבעו על גבי המוצר.
אך מדוע נבחר דווקא גור כלבים? גורים נתפסים כרכים ונעימים, בדיוק כמו המוצר שעליו הם מהלכים בסרטון כמו גם החיבור הרגשי, מי הרי לא אוהב גורי כלבים ?

המחשה ויזואלית של יתרונות ותועלות המותג הנה דרך נהדרת לשכנע אנשים להעדיף את המוצר שלכם, וכמו שציינו קודם לכן גורי הלברדור של לילי עושים בדיוק את זה, הארנב של חברת דורסל ותוחלת החיים האינסופית שלו, אף הם.

לסיכום, כלל הדוגמאות שציינו מהווים כל אחד בדרכו, צורה ידידותית ופשוטה יותר למותג שלך להגיד “אנו עושים זאת טוב יותר״ ולהגיע ללקוח דרך הבטן דרך אותם מאפיינים שנוגעים גם ברגש.
זוכרים את האמרה הישנה שאומרת ׳טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים׳ ? ובכן יצירת דמות מותג יכולה להיות הדרך הטובה ביותר אולי גם עבורכם להמחיש מדוע החברה שלך, מוצריך או שרותיך יוצאי דופן.